EXPERTISE

Onze werkwijze

Een heldere werkwijze voor een mooi resultaat

Bij Get Interactive gebruiken we een bewezen werkwijze om tot een mooi resultaat te komen. We lopen hierin samen een aantal stappen door en komen zo tot een prachtig eindresultaat. Uiteraard zijn er hierbij meerdere feedback momenten zodat jij elke keer precies weet waar wij mee bezig zijn en kan bijsturen als dit nodig is.

Naast onze werkwijze maken we ook gebruik van een Minimum Viable Product (MVP). Meer daarover lees je onderaan deze pagina.

Fase 1

Kennismaking & Inventarisatie

Welkom bij Get Interactive! Wij horen graag wat we voor je kunnen betekenen. Wij vinden het belangrijk om vooraf de eisen en wensen op een juiste manier af te stemmen. Dit doen wij door diverse onderdelen te inventariseren. In combinatie met deze workflow heb jij daardoor een duidelijk beeld van wat er precies gaat gebeuren.

Fase 2

Concept & Strategie

We beginnen met het bespreken van jouw website strategie. Wat is het doel van de website en is dat een logisch doel? Wat voor middelen kunnen we inzetten om dat doel te bereiken? Strategische doelen worden vervolgens vertaald naar concepten. Dat kunnen websites zijn, maar ook andere oplossingen. We bedenken samen welke middelen we gaan inzetten om jouw doel(en) te bereiken.

Fase 3

Interaction Design

Een interactie ontwerp is een ontwerp waar nog geen stijl en kleur aan toegevoegd is. Slechts de structuur, het menu en de indeling van de content zijn ontworpen. Wat staat waar, hoe werkt het en waarom? We hebben het in deze fase nog niet over specifieke afbeeldingen, kleur of inhoudelijke tekst. Door eerst de basis goed te zetten, worden latere stappen een invuloefening.

Fase 4

Visual Design

In deze fase gaan we het door jou goedgekeurde Interaction Design verwerken in een Visual Design. De afbeeldingen en webpagina’s worden strak vormgegeven in een herkenbare huisstijl. Denk hierbij aan de afgesproken kleuren, afbeeldingen en het logo.

Fase 5

Back-end Development

We hebben inmiddels helemaal helder wat jij voor ogen hebt. We beginnen met het bouwen van je website. Met onze ruime ervaring in development zorgen wij voor een website die technisch gezien goed in elkaar zit.

Fase 6

Front-end Development

Na een sterke fundering te hebben gebouwd gaan we nu de website mooi aankleden. Je huisstijl komt tot leven met logo’s, kleurgebruik, afbeeldingen en ander moois. Daarnaast delen de website zo in dat de bezoeker straks op een prettige en logische manier gebruik kan maken van jouw nieuwe website.

Fase 7

Testen

Jouw gloednieuwe website hebben wij alvast klaargezet op een acceptatieomgeving. De acceptatieomgeving is een omgeving waar wij samen met jou eerst de uitgevoerde werkzaamheden gaan testen en controleren voordat we dit zichtbaar maken voor jouw bezoekers op de productieomgeving (ofwel de “live omgeving”).

Nadat jij goedkeuring hebt gegeven op de werkzaamheden gaan we samen de release naar de productieomgeving inplannen.

Fase 8

Lancering

Na een aantal weken knallen kunnen jullie trots zijn op de website die online staat. Het kan zijn dat nu alles is afgerond en live staat je toch nog wat dingen ziet die je liever anders wilt hebben. Geen probleem. Neem contact met ons op en we kijken samen met jou wat we nog kunnen aanpassen.

Minimum Viable Product (MVP)

Bij Get Interactive vinden we het belangrijk om de klant vanaf het begin mee te nemen in het proces. We sluiten ons dus niet op in een hok en komen weken later naar buiten met een eindproduct waar je het maar mee moet doen. In plaats daarvan zullen we al in een vroeg stadium om feedback vragen terwijl wij verder sleutelen aan de perfecte eindoplossing. Op deze manier weet jij constant waar wij mee bezig zijn én heb je de mogelijkheid om bij te sturen. Deze werkwijze wordt ook wel Minimum Viable Product genoemd.

Ondanks de naam Minimum Viable Product gaat het niet om het maken van een minimaal product. Het MVP is de eerste versie van een product die we zo vroeg mogelijk laten zien met als doel zo snel mogelijk feedback te verzamelen. Als cruciale feedback pas duidelijk is na het volledig ontwikkelen van het product of de dienst zou hiermee kostbare tijd en veel geld voor niets zijn geïnvesteerd. Minimum gaat in dit geval dus over het beperken van de investering die nodig is om het product te ontwikkelen. Lekker efficiënt dus!