Kryoyo

Een huisstijl waarbij de Caribische sfeer goed te proeven is

Kryoyo is een start-up die met een nieuw concept de toeristische markt in de Caribbean probeert te positioneren. Wij hielpen hen met een sfeervolle website vol handige functies voor zowel toerist als host!

Een nieuwe website doormiddel van MVP
Jeffrey, Pim en Patrick
hebben gewerkt aan dit project
kryoyo-header
Uitdaging

Toerisme in het Caribische gebied verbeteren door een menselijke verbinding tussen de toerist en de lokale gemeenschap.

Doelgroep

Toeristen van het Caribisch gebied
Hosts die experiences aanbieden in het Caribisch gebied

Relatie sinds
2019
Kryoyo-overzicht-v1

Uitdaging

De uitdaging van Kryoyo

Kryoyo.com is de website waar je experiences (ervaringen) kan boeken voor op de Caribische eilanden. Kryoyo focust zich op hoge kwaliteitsbelevingen in de Caribbean, in samenwerking met de lokale gemeenschap. Ten opzichte van concurrent Airbnb wil Kryoyo zich focussen op een persoonlijkere ervaring die voor zowel de toerist als de lokale gemeenschap van meerwaarde is.

“Met de MVP strategie hebben we de kosten onder controle kunnen houden.”

Hieruit ontstond de wens voor een gebruiksvriendelijke website met een passende huisstijl. De website moest geschikt zijn voor zowel toeristen als hosts die hun experiences willen delen. Voor start-ups als Kryoyo is het daarnaast altijd belangrijk en een uitdaging om de kosten onder controle te houden.

Kryoyo-2-beelden-v1

Oplossingen

Onze plannen

Voor dit project hebben wij samen met Kryoyo gekozen voor de MVP (Minimum Viable Product) strategie, in combinatie met de Scrum werkmethode. Op deze manier kon er al snel een werkend product in de markt gezet worden om feedback te verkrijgen. Vervolgens kon er makkelijk bijgestuurd worden en hebben we de focus kunnen leggen op de juiste ontwikkelingen die inspelen op de behoefte van de gebruiker, gebaseerd op deze feedback uit de markt. Door geen onnodige functies te ontwikkelen hebben we daarmee de kosten onder controle kunnen houden.

Samen met Kryoyo hebben we hun idee doorontwikkeld naar een huisstijl waarin de Caribische sfeer goed te proeven is. We hebben hierbij extra nadruk gelegd op de gebruiksvriendelijkheid voor zowel de toeristen als de host die hun aanbod willen delen. Naast de huisstijl hebben we ook een logo, brochure en visitekaartje ontwikkeld.

Verder hebben we nagedacht over hoe we het boeking en annulering proces kunnen automatiseren zodat het redactieteam van Kryoyo daar minder administratief werk aan heeft. Ook hebben we geheel op maat een koppeling ontwikkeld met payment partner cxpay.global. Hiermee kunnen boekingen eenvoudig betaald worden met betaalmogelijkheden zoals creditcard, iDEAL, PayPal, etc.

“Samen met Kryoyo hebben we hun idee doorontwikkeld naar een huisstijl waarin de Caribische sfeer goed te proeven is.”
kryoyo-huisstijl
kryoyo-help-me-plan

Help me plan

Een geavanceerde functie om de toerist te helpen om de juiste experiences te vinden. Via Help me plan is het mogelijk met behulp van extra uitleg specifieke vragen te beantwoorden en hiermee een gepersonaliseerd aanbod aan te bieden.

kryoyo-beschikbaarheid-check

Beschikbaarheid check

Beschikbaarheid check, via de database geven Hosts aan welke beschikbaarheid er is voor hun experience(s). Tijdens checkout wordt er gecontroleerd of deze ook daadwerkelijk beschikbaar is. Ook wordt er een bevestiging gevraagd van de Host om ook definitief te bevestigen.

kryoyo-gebruikersfuncties

Gebruikersfuncties

Via de Suitecase (winkelwagen) kan een toerist meerdere boekingen in één keer toevoegen en betalen. Gebruikers kunnen een account aanmaken om de status van hun boekingen in te zien en reviews worden automatisch opgevraagd na een geboekte experience; waarna ze automatisch verschijnen  op de website.

Kryoyo-1-beeld

Meer weten over de case van Kryoyo?

Wil je meer weten over deze case, of wil je net zoals Kryoyo ook aan de slag? Neem dan contact met ons op, Pim vertelt je er graag meer over.