Ons werk

Optimist International School

Een nieuwe identiteit en grotere naamsbekendheid

Optimist International School is een publieke school uit Hoofddorp voor kinderen van 4 tot 11 jaar. Samen met onze partners hebben wij ze geholpen om een eigen identiteit op te bouwen na een afsplitsing, inclusief een nieuwe website. Manon van Optimist International School vertelt je meer!

Uitdaging

Een succesvolle opsplitsing realiseren en daarbij een eigen identiteit creëren.

Doelgroep

Expats

Resultaat

De nieuwe identiteit heeft de naamsbekendheid dermate vergroot dat de school nu aan de leerling limiet zit

Relatie Sinds
2019

De uitdaging van Optimist International School

Manon: “OIS begon als onderdeel van een Nederlandse school, maar startte in 2018 een internationaal traject. We kwamen er al snel achter dat er tussen de Nederlandse en Internationale Optimist scholen veel verschillen waren.”  Ze wilden zich daarom graag distantiëren; nieuw gebouw, eigen financiën en een nieuwe website met bijbehorende huisstijl. De huidige website liet niet goed zien wat ze waren, en er was behoefte om deze en de branding grondig aan te pakken. Get Interactive en Copper Design gingen samen met OIS aan de slag!

“De huidige website liet niet goed zien wie we waren, en daarnaast wilden we ook de branding opnieuw opzetten”

Onze plannen

Samen met onze twee partners, Epurple en Copper Design, gingen we aan de slag om Optimist International School te helpen aan een eigen identiteit en look & feel. Get Interactive ontwikkelde een gloednieuwe website op maat, die aansloot bij de huisstijl die onze partner Copper Design ontwikkelde. De website kreeg een frisse uitstraling en handige modules om de informatie voorziening up-to-date te houden.

“Omdat het project niet alleen om een website ging, maar ook om rebranding, was het heel fijn dat Pim Copper Design en later ook Epurple erbij betrok. Hij was heel duidelijk in het samenvatten van wat wij precies wilden, wat Get Interactive daarvan zelf kon verzorgen, en waar ze andere specialisten voor inschakelden.” verteld Manon.

“Pim snapte precies wat we wilden veranderen, en kon heel snel inzien wie we daarbij nodig hadden.”

Een speelse huisstijl

Voor het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl en bijpassend logo schakelden we onze partner Copper Design in. Het concept is gebaseerd op tekenen en sluit goed aan bij de mindset van een kind. Een stip is een stip, maar ook een groene wereld (het internationale karakter van de school), een watermeloen, een verkeerslicht, een appel, … Daarom is de merkidentiteit gebaseerd op de speelsheid van een kind.

Elke tekening begint met een eerste aanraking tussen potlood en papier. Dit visualiseerde ze met een punt. De school hanteert daarnaast de IPC-lesmethode (International Primary Curriculum) waar ‘connecting dots’ op gebaseerd is. Om die reden zijn er naast groen ook oranje, gele en blauwe stippen gebruikt.

Over de communicatie tussen de verschillende partijen was Manon te spreken. “De communicatie tussen Copper Design, Get Interactive en Epurple liep heel goed, en het was duidelijk wie wat deed. Epurple stapte als laatste partij in als een logische volgende stap.”

Bezoekers trekken met de juiste content en campagnes

Optimist International School wilde graag meer leads genereren en het bezoekersverkeer naar de website verhogen. Onze partner Epurple ging aan de slag om ze hierbij te helpen met een uitgebreide SEO & migratie audit. Vervolgens zijn er succesvolle Google- en Bing campagnes opgezet om bezoekers lager in de ‘’funnel’’ naar de website te brengen. Het doel van deze SEA-campagnes was om op korte termijn relevante en kwalitatieve leads te realiseren. De maandelijkse doelen zijn met deze campagnes ruim behaald.

Daarnaast is er onderzocht waar kansen liggen op het gebied van content en is hiervoor een training verzorgd. OIS kan door deze content training nu zelf gerichte informatie schrijven en plaatsen om meer organische bezoekers te realiseren.

“Door een content training kan OIS nu zelf gerichte informatie schrijven en plaatsen ”

Google Reviews

Een goede manier om op te vallen ten opzichte van de concurrentie is de hoge beoordelingen die OIS consistent krijgt; zowel kinderen als ouders zijn zeer positief over de school. Daarom hebben wij bij het design van de website Google Reviews prominent toegevoegd aan de homepage, en ook het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek is direct te vinden. Dat straalt vertrouwen uit!

Handige modules

In de kalender-module zijn de vakanties, open dagen, bijeenkomsten en studiedagen overzichtelijk te zien, en met de nieuws-module kunnen aankondigingen en mededelingen op de website worden geplaatst. Met deze modules kan OIS gemakkelijk nieuwe evenementen of nieuws toevoegen en zo met minimale moeite de website up-to-date houden.

Introductievideo

Om Optimist International School verder te helpen met het neerzetten van een eigen stijl hebben wij voor de school een introductievideo opgenomen. Deze is direct te bekijken via de homepage en geeft ouders en toekomstige leerlingen op een speelse manier een kijkje in de school.

Optimist International School over de samenwerking

“Het was gewoon een hele goede samenwerking met goede energie. Het was ook heel duidelijk wat er van ons werd verwacht. Dat is bij andere bedrijven wel eens anders.” Het meest is Manon te spreken over de homepage; “Daar krijgen we de meeste opmerkingen over, dat die heel aantrekkelijk en anders is. Mensen vinden hem duidelijk en kunnen snel vinden wat ze nodig hebben. We hebben de website sinds Get Interactive er mee aan de slag is geweest ook niet meer veranderd, dat zegt natuurlijk ook wel wat.”

“Toen we de website gingen designen hadden we 100 kinderen op onze school, dat zijn er inmiddels al 270. We blijven groeien, als openbare school zijn we natuurlijk wel afhankelijk van wat de gemeente je aanbiedt. Maar we weten dat we nog meer kunnen verbeteren. Daar zijn we nu  mee bezig, met nieuws en blogs valt nog heel wat te halen. Dat wordt de volgende fase.“