Ons werk

IVRM

Gun je merk een reputatie

IVRM is een bureau dat al twintig jaar de reputatie waarde van organisaties verhoogt. De oude website werd vooral gebruikt als kennisbank, en er was behoefte om deze flink te vernieuwen zodat deze ook gebruikt kon worden voor marketing, het aantrekken van nieuwe collega’s, en het versterken van de  uitstraling van IVRM. Demi van IVRM vertelt je meer!

Uitdaging

Een website die kan bijdragen aan de naamsbekendheid en autoriteit van IVRM

Doelgroep

Bedrijven, HR/Marketing/Brand en Communicatiemedewerkers

Resultaat

Een uitstraling die past bij IVRM: anders dan traditionele communicatiebureaus, professioneel, fris, creatief

Relatie sinds
2022

De uitdaging van IVRM

IVRM had al vaker een poging gedaan de website te vernieuwen, maar helaas zonder resultaat. Demi: “Het probleem waar we tegenaan liepen was dat de website al door verschillende mensen onderhanden was genomen, maar zij eigenlijk niet echt vakkennis over websites en bijbehorende zaken hadden. De huidige site werd vooral gebruikt als kennisbank, maar sprak niet erg tot de verbeelding. Een sollicitant gaf zelfs aan te twijfelen om bij ons te solliciteren vanwege de staat van de website. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een professioneel team om dit onder handen te nemen.”

Na een aantal partijen te hebben uitgenodigd, viel de keuze uiteindelijk op Get Interactive. “Met een mooie presentatie was het vertrouwen er al snel. Maar ook vooral doordat Get Interactive goed mee dacht met ons; de structuur, de flow, maar ook de look & feel, en dat deze uniek bleef maar wel herkenbaar”

De keuze viel op Get Interactive doordat zij goed mee dachten met onze problemen

“De tweewekelijkse meetings om te bespreken waar we stonden en of alles nog op schema liep waren ook erg prettig. Dit hielp ons ook om beter intern te communiceren en collega’s te betrekken bij het project. Het hielp ook dat we met elkaar heldere deadlines hadden afgesproken waar we ook intern op konden terugvallen. Ook het Trello bord hielp om duidelijk te maken wat wij zelf nog moesten aanleveren en waar we stonden.”

Onze plannen

De structuur van de nieuwe website is gecreëerd op basis van zoekwoorden onderzoek. Er is hierbij ook kritisch gekeken naar de Customer Journey en Call-to-Actions. Deze stonden eerst overal verspreid, maar staan nu op de juiste plek, zoals in slide ins en een standaard blok onderaan de pagina.

Demi: “We konden goed met Get Interactive schakelen en hebben handvatten gekregen om bijvoorbeeld de Customer Journey uit te denken en de doelgroepen uit te werken in persona’s. De ondersteuning daarbij was erg prettig, we konden Get Interactive altijd bijschakelen als we ergens niet uit kwamen.”

Uiteraard hebben we ook rekening gehouden met verschillende apparaten en schermformaten; de website is volledig responsive. Er is vernieuwde content en fotografie aanwezig, en de website bevat handige functies, zoals een nieuwscarrousel, zoekfunctie, bel-knop op mobile, route op Google Maps en een mogelijkheid om je aan te melden voor de nieuwsbrief in de footer.

Het werkt nu zo soepel, en je ziet gelijk resultaat. Het motiveert zeker om aan de website te werken.

Makkelijk in gebruik

Ook aan de achterkant is IVRM opgeschoont. Door gebruik te maken van het CMS van WordPress met maatwerk contentblokken is het werken aan de achterkant een stuk overzichtelijker geworden. Met deze contentblokken kunnen auteurs bijvoorbeeld gemakkelijk blogs in elkaar draaien, zonder daarbij zich zorgen te maken over de opmaak.

Demi is enthousiast: “Het werkt zoveel makkelijker dan bij de oude website. Het is duidelijk gestructureerd aan de achterkant, je weet precies wat je moet doen en hebt duidelijke blokken i.p.v. Elementor-achtige moeilijkheden. De website is meer gestructureerd met een duidelijk menu. Het is overzichtelijker, terwijl in de oude website de ongeschreven website regels niet echt te herkennen waren, waardoor het allemaal een beetje wazig werd. Het werkt nu zo soepel, en je ziet gelijk resultaat. Het motiveert zeker om aan de website te werken.”

Nieuwe look&feel

Het was belangrijk voor IVRM dat de look & feel van de website uniek maar wel herkenbaar bleef. De nieuwe website oog professioneel, fris en creatief.

Cases en diensten gekoppeld

Door het koppelen van cases en diensten kunnen bezoekers overzichtelijk zien wat IVRM voor een klant heeft gedaan en welke diensten IVRM aanbiedt, inclusief praktijkvoorbeelden.

IVRM over de samenwerking

We vroegen Demi waar ze  het meest tevreden mee was: “De header is gewoon geweldig. Op de homepage kom je binnen en je bent al gelijk geïnteresseerd. De interactieve delen vind ik persoonlijk heel erg gaaf. Daar zie je ook wel echt jullie kwaliteit, vooral omdat het geen standaard plugin of onderdeel van het thema is, maar echt uit jullie hoed komt. En daarin zie je ook echt jullie meerwaarde en identiteit, en wat wij willen uitstralen!”

Op de vraag of Demi ons zou aanraden krijgen we een volmondig “Ja!”. Demi: “Ik vond het een fijne werkwijze met elkaar. Het was erg prettig hoe snel we konden schakelen, en ook zeker hoe jullie hebben meegedacht in oplossingen. In plaats van een standaard website te leveren, hebben jullie iets gecreëerd wat echt uniek is voor ons als klant.”

“Ik vond het een fijne werkwijze met elkaar. Het was erg prettig hoe snel we konden schakelen en hoe jullie hebben meegedacht in oplossingen.”

Demi, IVRM