Ons werk

FProfs

FacilitationProfs in een moderne nieuwe jas

Voor FProfs ontwikkelden we een nieuwe website, een lanceercampagne en zorgen we samen voor goede teksten. Lieke, die vanuit FProfs nauw betrokken was bij het project, vertelt je meer!

Uitdaging

Zorgen dat de website een passend visitekaartje is voor het bedrijf

Doelgroep

Managers en teamleiders, bedrijven die behoefte hebben aan organisatieontwikkeling of teambegeleiding

Resultaat

Een moderne, gebruiksvriendelijke en technisch uitstekende website

Relatie sinds
2020

De uitdaging van FProfs

Lieke werkt sinds een tijdje bij FProfs. Maar het had niet veel gescheeld, of ze was er nooit achter gekomen hoe leuk het bedrijf echt is! Lieke: “Dat kwam omdat de website me niet zo’n fantastisch gevoel gaf. Het was ouderwets en oubollig, geen goed visitekaartje. Het strookte vooral helemaal niet met het gevoel dat ik kreeg toen ik kennismaakte met Jaap en Herman!”

Niet lang nadat Lieke aan de slag ging voor FProfs, gooide ze daarom maar eens een balletje op. Of het niet eens tijd werd om de website op te frissen, zodat hij weer helemaal in lijn komt met de rest. Ze werd al gauw met een opdracht op pad gestuurd, om een websitebouwer te vinden die kon helpen.

Google is je vriend

“Ik begon waar veel anderen waarschijnlijk ook beginnen: met zoeken op Google. We wilden graag een websitebouwer uit de buurt, dus ik maakte een selectie van 6 bedrijven rondom Utrecht. Ik heb offertes aangevraagd, onze wensen op papier gezet en uiteindelijk een lijstje met voor- en nadelen gedeeld binnen FProfs. Get Interactive kwam al snel bovendrijven als potentiële kandidaat. De goede gesprekken met Pim en Patrick hebben ons uiteindelijk over de streep getrokken. We vonden het vooral erg prettig dat ze ons, als leken, perfect konden uitleggen wat ze gingen doen en wat ze nodig hadden. Andere partijen leken meer om de hete brij heen te draaien, maar bij Get Interactive waren ze heel helder en eerlijk”.

“Andere partijen leken meer om de hete brij heen te draaien, maar bij Get Interactive waren ze heel helder en eerlijk.”

Onze plannen

Toen we voor het eerst bij FProfs aan tafel kwamen, was het probleem gelijk duidelijk: klanten voelden een groot verschil tussen de website en de mensen van FProfs zelf. We maakten dat zelf ook mee, omdat we van tevoren natuurlijk naar de huidige website hebben gekeken. De mensen tegenover ons straalden een hele andere energie uit. Die energie wilden wij ook overbrengen in de nieuwe site.

Het team gaf aan dat ze ondersteuning zochten in het hele traject, dus we hebben van concept en strategie tot de uitvoering met ze meegedacht. We hebben de missie en visie onder de loep genomen en onderzoek gedaan naar de doelgroepen en sectoren. Daarnaast deden we natuurlijk zoekwoordonderzoek, hebben we concurrenten bekeken en uitgebreid nagedacht over de beste look and feel.

We hebben daarbij een iteratief proces doorlopen, zoals we dat graag doen. Dat betekent dat we beginnen met simpele wireframes en ons via interactieontwerpen en visuele ontwerpen naar een 1.0-versie toewerken. Die staat inmiddels online, waardoor we onze focus verplaatsen op het doorontwikkelen hiervan. De samenwerking met FProfs was erg prettig, ze hebben ons fantastisch uitgedaagd. Het resultaat mag er dan ook zeker zijn, vinden we zelf!

“Het team gaf aan dat ze ondersteuning zochten in het hele traject, dus we hebben van concept en strategie tot de uitvoering met ze meegedacht.”

Branding

Een groot probleem van de oude website was dat klanten zich niet konden identificeren met FProfs. De branding was heel stoffig en kwam niet overeen met hun dienstverlening. We hebben de tijd genomen om de website eenzelfde energie te laten uitstralen als het team.

Achter elke zaal een verhaal

Net zoals een website een bepaalde sfeer kan oproepen bij de bezoeker, doen ontvangst- en vergaderruimtes dat ook. Achter elke zaal zit een verhaal, wat FProfs inspireerde om voor elke klant een foto van dergelijke ruimtes te bewaren. Deze foto’s konden wij perfect gebruiken voor een mooie referentie pagina!

FProfs over de samenwerking

“De samenwerking is goed bevallen”,  vertelt Lieke. “De werkwijze vonden we ook erg prettig. Pim heeft voordat we begonnen al uitgelegd dat we vaak werkende tussenproducten zouden krijgen, en dat was erg prettig. Het is dus niet zo dat ze zich bij Get Interactive in een hok opsluiten en je een tijd later een website hebt. We werden meegenomen in elke stap, van wireframe tot interactieontwerp tot werkende website. Dat was erg fijn.

Naarmate het project vorderde, hadden we af en toe iets meer coaching kunnen gebruiken. Zo kwamen we er pas heel laat achter dat de logo’s die we van onze klanten wilden tonen, in een bepaald bestandsformaat aangeleverd moesten worden. Dat wisten we niet, en kostte uiteindelijk best veel tijd om voor elkaar te krijgen. Ik heb begrepen dat er inmiddels een projectmanager is aangenomen om juist dit soort zaken te verbeteren. Wat natuurlijk wel erg prettig is, is dat je telefoontjes en mails altijd heel snel beantwoordt worden en dat er heel goed met je meegedacht wordt. Wij zijn trots op het eindresultaat! Jaap zei al: ik denk dat we nu een hele andere reactie krijgen van potentiële nieuwe collega’s en klanten. Die willen nu ‘dankzij’ de nieuwe site in contact met ons komen, in plaats van ‘ondanks’. En dat is natuurlijk een groot compliment!”

We zijn net als FProfs erg tevreden en trots op het eindresultaat!

“Andere partijen leken meer om de hete brij heen te draaien, maar bij Get Interactive waren ze heel helder en eerlijk.”

Lieke, Adviseur