Een website die de identiteit van eigenaar Lotje uitstraalt
Cliënten die verdacht worden van een strafbaar feit die bijstand zoeken in strafrecht.
Een website die de identiteit van Lotje en haar bedrijf uitstraalt: kundig, maar vriendelijk.
De uitdaging van Forseti Legal
Lotje heeft nu bijna vier jaar haar eigen bedrijf. Toen ze na tien jaar als advocaat de overstap maakte naar juridisch adviseur nam ze een aantal cliënten mee. Hierdoor moest ze in no-time een website uit de grond stampen, wat resulteerde in wat snel knip en plak werk. Lotje: “Maar het bedrijf ging steeds beter lopen. Ik heb ook veel contacten in het buitenland, zoals het bijstaan van cliënten die verdacht worden van een strafbaar feit, advocaten en de officier van justitie.”
Voor buitenlandse klanten was Lotje aangewezen op haar website voor een eerste indruk. “Maar die was zo lelijk. Mijn foto stond er niet eens op, want dat kreeg ik niet voor elkaar”. Toen een advocaat uit Spanje contact opnam en vroeg of die even op haar website kon kijken was de maat vol. “Toen begon ik te denken: ja liever niet eigenlijk.. Het is nu wel echt tijd om hier iets aan te gaan doen”.
Via een bekende kwam Lotje terecht bij Get Interactive. Na het bekijken van onze website en klantcases dacht ze “Dit kan eigenlijk niet mis gaan”.
“Voor buitenlandse klanten was Lotje aangewezen op haar website voor een eerste indruk.”
Onze plannen
Lotje koos bewust voor een eigen stijl voor haar website, die niet alleen uniek maar ook onderscheidend moest zijn. “Het lastige was dat ik heel erg een idee had van wat ik wilde, maar nul kennis heb van websites, online technieken en bijbehorende termen. Pim had gelukkig al snel in het proces in de gaten wat ik bedoelde.”
Lotje wilde wegblijven van de trend in de markt, die een bepaalde hardheid uitstraalde, en juist verbinden. We gingen op zoek naar de stijl die ze voor ogen had, en deden daarvoor inspiraties op bij onder andere yoga studio’s en sauna’s.
“Toen kwam Pim al heel snel met precies de kleuren en sfeer die ik voor ogen had.” aldus Lotje. Zo ontstond uiteindelijk een website design met een identiteit waar Lotje zich in herkende.
Een andere uitdaging waren de teksten. “Ik had zelf tekst geschreven, en daar was ik een beetje mee aan het worstelen. Je gaat al snel dingen opschrijven waarvan je zelf denkt dat het belangrijk is, maar dat een externe denkt; wat de doet dat ertoe? Ik was hier erg aan het zoeken naar de juiste balans; informeel maar ook geen Jip en Janneke taal. Op advies van Pim ging ik in gesprek met een copywriter van Get Interactive. Die heeft mijn teksten toen onderhanden genomen en daar iets moois van gemaakt.” Samen kwamen wij zo bij de gewenste tone-of-voice uit.
“Het lastige was dat ik nul kennis heb van websites, online technieken en bijbehorende termen. Pim had gelukkig al snel tijdens het proces in de gaten wat ik bedoelde.”
Een unieke stijl
Omdat Forseti Legal wilde wegblijven van de standaard juridische stijl voor websites, keken we naar yoga studio’s en sauna’s voor inspiratie. Zo kwamen we tot de juiste kleuren en sfeer die Lotje voor ogen had.
Lotje over de samenwerking
Lotje was erg blij om het werk uit handen te kunnen geven en haar ideeën vertaald te zien worden naar het ontwerp en design waar zij naar op zoek was. Lotje: “Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben met de uitkomst. Tijdens het project was er ook de tijd en ruimte om nieuwe ideeën voor te leggen. Als ik iets was vergeten of wilde wijzigen deed Pim daar altijd super relaxt over en werd het meteen opgepakt. Ik krijg alleen maar enthousiaste reacties van de mensen om mij heen. En dan niet alleen dat ze het een mooie site vinden, maar juist dat ze mijn identiteit goed in de site herkennen. Wat ik heb geprobeerd uit te stralen met mijn bedrijf is goed gelukt.“
Lotje, Eigenaar Forseti Legal“Ik krijg alleen maar enthousiaste reacties van de mensen om mij heen. Wat ik heb geprobeerd uit te stralen met mijn bedrijf is goed gelukt.“