Techniek & Development

Chatbots

De klantenservice van de toekomst

Door een chatbot te integreren op jouw site creëer je een unieke klantervaring voor nieuwe én terugkerende klanten. Chatbots zijn volledig aanpasbaar en geschikt voor verschillende taken en onderdelen op je website. En ze staan altijd klaar om te helpen; in het weekend of tijdens de vrijdagmiddagborrel!

Het succes van chatbots

Een goed voorbeeld van het succes van chatbots is Billie, de chatbot van bol.com. Op dagelijkse basis ontvangt de chatbot bijna de helft van al het klantcontact, waarvan hij 70% van de vragen met succes afrondt. Tijdens Black Friday (2018) was deze chatbot in zijn eentje goed voor het werk van maar liefst 225 FTE op de klantenservice. Dat zijn nog eens cijfers!

We zeggen niet dat je nu meteen je hele klantenservice op straat moet zetten. Maar chatbots kunnen wel ontzettend behulpzaam zijn bij het afhandelen van veel gestelde vragen en het nodige voorwerk doen. Op die manier kan jouw personeel zich bezighouden met de complexere vragen.

Meer weten over hoe je een chatbot persoonlijk maakt? Check dan deze blog over de voordelen van een chatbot!

“Ik heb hem zelf ook!”: onze eigen chatbot Buddy

Wil je een voorbeeld van een chatbot in actie zien? Bij Get Interactive zijn we zo enthousiast over de mogelijkheden van chatbots dat we een speciale website hebben gemaakt om onze chatbot “Buddy” in de spotlight zetten. Hij laat je graag de mogelijkheden en voordelen van chatbots zien.

De voordelen van een chatbot

Zelf interesse in een chatbot? We nemen graag de mogelijkheden met je door. Neem even contact met ons op, dan vertellen we je alles over chatbots!