Online Marketing

Conversie Optimalisatie

Want het moet allemaal wel een doel hebben

De tijd dat je website alleen een functie als visitekaartje had, ligt allang achter ons. Waarschijnlijk heb je grotere doelen, zoals het vergroten van je naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten of het verkopen van producten. Om ervoor te zorgen dat bezoekers van je website jouw doelen bereiken, doen we aan conversieoptimalisatie: we halen ze over om iets te doen.

Doel? Welk doel?

Om dat te kunnen doen, moeten we wel weten welke doelen je hebt met je website. Wil je dat bezoekers contact met je opnemen, of een whitepaper downloaden? Of verkoop je je producten online? Zodra we de doelen hebben vastgesteld, gaan we onderzoeken wat eventuele bottlenecks zijn.

Wil je bijvoorbeeld dat bezoekers je whitepaper downloaden, dan moet je er wel voor zorgen dat ze ‘m kunnen vinden. En dat je ze er met andere content van overtuigd dat ze je whitepaper écht nodig hebben. Hoe makkelijker het voor je bezoekers is om je doel te bereiken, hoe beter. We nemen alle mogelijke hobbels weg.

Met goed gereedschap

We gebruiken allerlei tools om te ontdekken waar je bezoekers vastlopen. Daarvoor beschrijven we welke stappen er gezet moeten worden en checken we of dat logischer kan. Het doel is een zo vloeiend mogelijk proces, waarbij je bezoekers bijna met hun ogen dicht jouw doelen bereiken. We adviseren je over verbeterpunten en vertellen je wat we concreet kunnen veranderen. Daarbij gebruiken we bijvoorbeeld ook regelmatig A/B-testen, waarbij we makkelijk 2 varianten van een proces kunnen testen en zien welke het beste werkt. Conversieoptimalisatie is geen eenmalig proces, maar iets dat je constant onderzoekt, evalueert en bijstuurt.

Conversie optimalisatie voor jou

Heb jij het gevoel dat bezoekers op jouw website niet doen wat je zou willen? Dan kan conversieoptimalisatie een uitkomst zijn. Neem even contact met ons op, dan bespreken we graag wat er mogelijk is!